Det har kommit önskemål på fler bilder, men kom igen!! Om någon ska fota hela tiden, och få till bilder som inte är olagliga i minst 49 delstater i USA och hela Sverige så måste någon hålla sig nykter. ELLER! Så måste vi ha en fotoansvarig. Vi har ingen fotoansvarig, vi har en diskansvarig, det är viktor. Vi har en bilägare, det är Henrik, och vi har en chaufför, Tim. Det är allmänt känt att killar inte kan göra 2 saker samtidigt och vi kör stenhårt på det när det passar oss, jag kör, Henrik sköter gps och Viktor diskar. Ingen fotar speciellt mycket just nu. Räds icke! Melny är på väg ner, den 13:e januari kommer hon. Fast det blev helt plötsligt ointressant eftersom hon blev petad från roadtrippen. Grattis Camilla säger vi istället. Hon är nya tillskottet till resan! Inte lika sugen på att fota som Melny sägs vara, men hon har körkort....vilket är positivt.
Det här med bloggande är ganska jobbigt när jag tänker efter, det tar massa tid från viktiga saker som öldrickande, rökande, socialiserande och ja ni förstår,allt! Det är hur som en uppoffring jag är beredd att göra – till viss del. Just nu sitter jag utomhus meddatorn i knät och lyssnar halvt på en intressant diskussion som rör samhällsproblem och barnuppfostran, försöker komma med givande inlägg, men det är svårt eftersom jag sitter här.
En annan sak med bloggande är att man måste vara aktiv för att nån ska orka följa skrivandet. Bara det är ju ett åtagande som e helt sjukt. Viktor har skeva kommentarer, men han är söt.
En kort resumé av dagen då: vaknade i vettig tid, typ 2 på eftermiddan kollade på en film. Ett glas cola och ett par cigg senare kom vi fram till att vi måste köpa mat och alkohol. Sagt och gjort, vi hoppade in i Brynhild och programmerade GPSen till att ta den kortaste vägen till Karrinyup shoppingmall. En skev väg! Den må ha varit kortast, men den var fan inte snabbast!!!! X antal rondeller senare handlar vi. Det slutade med en del mat och alkohol samt cigaretter. Kostnaden för maten höll vi nere, för cigaretter och alkohol är riktigt viktigt här nere, vätskebalansen och spritomloppet. Man kan ju inte få in för mkt blod i det, sånt slutar ju bara i katastrof. Så alla som är oroliga: Vi tar hand om oss, vi blir inte uttorkade. Jag är lite besviken nu eftersom jag åkte på fet huvudvärk och orkade inte dricka på ett tag, men nu har det gått 2 timmar och är återigen redo för en öl. Zomig gör underverk för trötta huvuden.
Iafl, mat, sprit, cigg. Sen hem, ta en grogg och börja förbereda för en liten grillkväll. På menyn stod det biff, tror jag. Eller det var mer rostasfilé. Grymt bra marinerad och underbart grillad. Till det körde vi grillad majs. Det enda man kan klaga på var att vi kunde ha haft lite mer mat, men!!!! Mer plats för dricka. Ni kanske börjar förstå hur vi lever här nere? Jävligt hälsosamt, mkt vätska och inte för mkt mat, man måste hålla sig smal. Det är lite av en hälsoresa vi är på.
Idag hade vi middagsgäster, Esteban och Pablo kom över, likaså Camilla. Camilla börjar bli en stammis, de andra två fejknickar. Varför? Jo, för att deras existens går ut p åatt leta efter gräs just nu. Trevliga killar, men de saknar sitt kära gräs. Tydligen är det torka i hela WA, synd för dem. Vi bryr oss inte. Vi har det behöver. Vätska. Sååå, Esteban ochPablo försvann rätt tidigt medan Camilla fortfarande sitter kvar, 6 timmar senare. Hon trivs verkar det som, vilket är positivt eftersom hon kommer vara fast med oss i en bil under en obestämd period.
Eftersom folk har frågat efter bilder komemr det komam upp lite bilder. Men det är ett projekt: Minneskortet måste ut ur kameran, in i kortläsaren och laddas in i datorn, förminskas en del så det inte tar ett år att ladda upp dem. I Sverige hade det inte varit ett problem eftersom vi har ett rekorderligt internet, här å andra sidan så ligger internetkapaciteten ungefär där den låg i Sverige för 10 år sen. Det kommer komma bilder, men det tar ett tag. Kanske imorgon, eller senare idag blir det ju eftersom klockan hunnit bli så pass mkt. Vi håller i stort sett svensk dygnsrytm här nere, så det är rätt skevt alltihop.
Men det är typ såhär en typisk dag går till. Upp sent, cigg och cola, eller juice(de har väääärldensgodaste juice här nere! 3litersdunk med apelsinfestis typ...för 3 dollar!!)en lätt frukost, mer nikotin och antingen sticka iväg och handla eller hänga i en pool eller vid havet, hem och äta mat och dricka alkohol till sena timmar. Dessa timmar fylls allt som oftast av djupa diskussioner och roliga historier. Hur roliga de är för övriga är rätt ointressant, andra, som inte är här kommer förmodligen, med största sannolikhet inte få höra.
Jag känenr att det här inlägget inte är så roligt, men det skiter jag totalt i! Vill ni läsa, så läs, orkar ni inte, så läs ändå. Om ni inte vill så är ni fett gimpade lol-människor. Men heeeey! Orka vara grinig när man sitter i paradiset och Sverige är rikitgt trist såhär års.
Det är såhär dagarna fortlöper här nere egentligen, men jag tror jag har nämnt det redan. Det kommer komma en del andra berättelser också, fast nån annan dag. När jag orkar, nu är det lite mer öl som gäller och sedan sova. Imorgon kommer minst en ny bild upp, kanske två.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Inte alls tråkigt inlägg! Kul att veta vad man missar, *snyft*.
Post a Comment