Att försöka få Viktor att göra IQ-test när han ligger ligger halvt utslagen efter 19 timmars intensivt krökande är inte helt lätt. Med "twat" skriver över tårna och "please sir, please" textat över ankeln ger vår vän intrycket av att ha gett upp. 11 månaders fristad från lukten är borta! Tim och Viktor kom ner, med dem (oss) kom stanken. Äckligt? kanske. Charmigt? definitivt. Vi är här nu, och vi luktar, vissa mer än andra. Att fira nyår i Perth var speciellt, definitivt det bästa hittills. Att bara byta ut minusgrader och snö mot 35 grader och strålande solsken är en välsignelse. Lägg därtill två av dina närmaste vänner, god mat och bisarra mängder alkohol. Försök sedan hävda att du itne är avundsjuk. Lögnare säger jag då! Det här nyåret var det trevligaste hitills,Vi började klockan 3 på eftermiddagen med en öl vid bordet. I takt med att ölen dracks upp ställdes det fram nya, tills vi kom överens om att en tupplur runt 6, halv 7 skulle vara skönt. Jag menar, det är ganska varmt här nere och efter att ha varit ute i solen 2 vändor (första föra tt köpa mat och öl, andra för att köpa cigaretter och snacks) så blev man för att citera Viktor "lite stekt i skallen". Kvällen var inte speciellt händelserik. Vi åt och drack, sen drack vi lite mer. När det närmade sig 12-slaget gick vi in och började förbereda det traditionella nyårsfirandet (som jag föregående år missade pga jakten efter svaret på den stora frågan. Men jag har glömt bort frågan nu, kommer bara ihåg jakten). Traditionsenligt slängde vi på "Good Riddence" med Green Day och sjöng och dansade in det nya året. Intet ont anande om vad som fanns att vänta slet vi med oss stolarna ut på parkeringen för att beskåda vad vi trodde skulle vara ett storartat fyrverkeri. INGENTING!! Inte så mycket som en kinapuff hördes, så där satt vi på tre plaststolar och spanade ut över en tyst stad. Vi började inse, och komma överens om att här nere drar man iväg fyrverkerierna innan 12-slaget. Förmodligen för att precis som oss sjunga och dansa in det nya året. Det var bara att knalla in på tomten och fortsätta där vi hade slutat året innan. Det som diskuteras i Perth, stannar i Perth...iblaand. Men, jag vill klargöra att jag inte hatar pakistanier. Okej? Natten fortskred med mycket skratt, ett gäng djupa diskussioner, och en del svar på stora frågor gällande miljön och främst växthuseffekten. Om pongarna halverar sina växthusgasutsläpp till 2020 finns det en chans att vi kan rädda världen. Men seriöst, vem orkar tänka på sånt egentligen?
Jag vet inte riktigt hur mycket klockan var, men någon gång mellan 6 och 7 på morgonen kom Henriks supersköna granne Tony över, en kiwi som irrat omkring tills han slutligen bosatte sig i Australien. Världens skönaste kille (eller okej, han är 47 år..men ändå) med historier som skulle kunna platsa på fiskarnas ljugarbänkar, om det inte var för att jag tror att de flesta är sanna. Han gjorde oss sällskap till 12 på dagen, då allas ögon gick i kors av alkohol och trötthet, mest trötthet dock. Innan han hoppade över staketet till sin tomt lånade han en spritpenna och skrev "Twat" över Viktors tår. Texten står kvar, enda skillnaden är att Viktor har förflyttat sig till soffan.
Det är vad som hände på nyårsafton, skrevs för hand, med penna, på papper ganska sent på nyårsdagen. Men det tog ett tag innan jag samlade kraft, mod och ork att skriva in det på bloggen
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment