
Just nu är spänningen olidlig. Vårat “vita” dygn lider mot sitt slut. Om bara 3 timmar får vi dricka öl igen. 3 timmar är normalt sett ingen lång period, speciellt itne här nere, där tiden inte bekymrar oss nämnvärt. Men jsut idag är 3 timmar lång, lång tid.
Beslutet om att ha ett “vitt” dygn fattades igår då vi insåg att vi druckit i snitt 1,5 låda öl per dag sen vi kom ner, det är 12 öl var, om dagen, i snitt. Vilket kanske låter fruktansvärt mycket. Det är inte så faarligt när man väl tänker efter, en öl är 375ml här, kallas en “stubby” i den ölen är det baaara 5.0% alkohol. Volymprocent alltså. OCH!!! Det är en öl varannan timme, i snitt. Sååå, inte alls speciellt farligt egentligen. Vi kom iafl överens om att det skulle vara alkofritt under en dag, ett dygn är ett dygn är ett dygn. SÅ! om några timmar kan vi återigen åtnjuta den underbara svalkan som en öl skänker oss. Den svalkan är något man längtar efter i 40 graders värme.
Det här är tänkt att bli en liten blog omvåran vistelse här nere, saker vi gör kommer nedtecknas och jag har svurit en ed på att inte försköna nånting. Än så länge har vi mestadels ägnat oss åt öldrickandes ädla konst, även om det är en konst vi kanske inte riktigt bemästrar i alla aspekter så gör vi så gott vi kan, och frågar du mig så lyckas vi förvånansvärt bra. Nyårsafton måste omnämnas, men den är ett kapitel för sig, står redan nedtecknad av darrig hand på skrynkligt papper och så fort tid, ork, vilja och motivation finns kommer den att nedtecknas av mindre darriga fingrar digitalt.
Låt detta bli inledningen till Brynhild II – De fördömdas resa, mer kommer att följa, inte alltid kronologiskt, allting är inte underhållande, vissa saker kan uppfattas som tragiska, kanske rent av patetiska. Men seriöst, vem orkar bry sig egentligen? Det är semester och om mindre än, aaa jag vet inte vad det är för datum, men det är inte långt kvar till den 10:e. Då kommer Micke ner, då är monstret komplett. Vi går från att vara ett fett gimpat lol-monster till att attackera i full styrka. Världen håller andan och hoppas på att fru Fortuna ler åt den, vi struntar i fru Fortuna och går på magkänsla. Det blir enklast så.
Beslutet om att ha ett “vitt” dygn fattades igår då vi insåg att vi druckit i snitt 1,5 låda öl per dag sen vi kom ner, det är 12 öl var, om dagen, i snitt. Vilket kanske låter fruktansvärt mycket. Det är inte så faarligt när man väl tänker efter, en öl är 375ml här, kallas en “stubby” i den ölen är det baaara 5.0% alkohol. Volymprocent alltså. OCH!!! Det är en öl varannan timme, i snitt. Sååå, inte alls speciellt farligt egentligen. Vi kom iafl överens om att det skulle vara alkofritt under en dag, ett dygn är ett dygn är ett dygn. SÅ! om några timmar kan vi återigen åtnjuta den underbara svalkan som en öl skänker oss. Den svalkan är något man längtar efter i 40 graders värme.
Det här är tänkt att bli en liten blog omvåran vistelse här nere, saker vi gör kommer nedtecknas och jag har svurit en ed på att inte försköna nånting. Än så länge har vi mestadels ägnat oss åt öldrickandes ädla konst, även om det är en konst vi kanske inte riktigt bemästrar i alla aspekter så gör vi så gott vi kan, och frågar du mig så lyckas vi förvånansvärt bra. Nyårsafton måste omnämnas, men den är ett kapitel för sig, står redan nedtecknad av darrig hand på skrynkligt papper och så fort tid, ork, vilja och motivation finns kommer den att nedtecknas av mindre darriga fingrar digitalt.
Låt detta bli inledningen till Brynhild II – De fördömdas resa, mer kommer att följa, inte alltid kronologiskt, allting är inte underhållande, vissa saker kan uppfattas som tragiska, kanske rent av patetiska. Men seriöst, vem orkar bry sig egentligen? Det är semester och om mindre än, aaa jag vet inte vad det är för datum, men det är inte långt kvar till den 10:e. Då kommer Micke ner, då är monstret komplett. Vi går från att vara ett fett gimpat lol-monster till att attackera i full styrka. Världen håller andan och hoppas på att fru Fortuna ler åt den, vi struntar i fru Fortuna och går på magkänsla. Det blir enklast så.
Bilden är från 12-slaget på nyårsafton, detta kommer som skrivet omnämnas senare
3 comments:
Vitt dygn? Pinsamt dygn skulle jag kalla det.
Lite mindre alkohol och lite mer bilder om jag får be.
Det behövs nog en vit månad när ni kommer hem.
Kram på er
Äsch! Det ska bli kul sen när ni kommer hem och abstinensen tar fart! Lovely! :D
Post a Comment