Monday, January 14, 2008
Roadtrip imorgon!
Vi sticker på roadtrip imorgon, så bloggen kommer inte uppdateras på en sisådär 10-11 dagar. Färden kommer gå genom öken och en massa otrevliga landskap. Målet är att komma till Alice Springs, vilket vi kommer göra. Märker vi att det tar för lång tid att köra kanske vi kortar av resan med några mil. Det jobba och roliga är att det bara är jag som har körkort. Så det blir lite av ett äventyr. Viktor och Micke har köpt upp sig på en massa fantasy, så de kommer plantera sig i baksätet för att läsa misstänker jag. Jag kör, Henrik läser karta...när det behövs. Kommer mestadels vara extremt långa och tråkiga raksträckor. Fast vi var och bunkrade upp idag. 80 liter vatten och andra livsuppehållande förnödenheter. Ni vet kakor, chips, godis, beef jerky och såna saker. Högvärdigt protein som inte blir dåligt i värmen helt enkelt. Henrik komemr hjälpa till att köra ute i öknen så att jag kan vila lite. Fast det talar vi tyst om! Okej, vi kan säga att tanken är att Henrik ska hjälpa till att köra i öknen. Om så blir fallet återstår att se. Lovar att bli bättre på att uppdatera med bilder sen när vi kommer tillbaka från trippen.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Överlev å ha kul. :)
Post a Comment