Wednesday, February 6, 2008

Sirap på menyn

Idag när vi som bäst satt och lyssnade på Hassan kom Viktor på den brillianta idén att vi återigen skulle svepa en varsin flaska lönnsirap. Senaste gången vi gjorde det var för kanske 2 år sedan på en valborgsmässoafton. Den gången användes äkta lönnsirap. Idag däremot hade vi pannkakssirap. Smakar som vanlig sirap, men den är mer lättflytande. Normalt sett kan den nog vara god, men att svepa 5 dl är inte helt okej. Det var riktigt tajt, enligt domaren vann jag med ett par sekunder före Henrik. Viktor kom sist ungefär 15 sekunder efter oss. När det var färdigdrucket hade vi ett skönt spyrally. Där vann viktor överlägset med 2 blodsprängda ögon. Henrik på en hedervärd andraplats med smak av galla i spyan. Själv lyckades jag bara hosta upp 2 matskedar härlig sirap. Så, risken finns att man är härligt diabetisk när man kommer hem. 76procentig sirap, man tackar. 76 procent socker alltså. Nu återstår bara att ladda in filmen i datorn för att se vem som verkligen vann. Henrik hävdar nämligen att det var han, medan jag och domaren mer tror på att det var jag. Så, även om Henrik mot all förmodan slog mig med ett par sekunder kommer bloggen inteuppdateras. Jag vann!!!!!!